مهدی رحمتی: مشهد منبع استعداد‌های ناب فوتبالی است | همه می‌خواهند مشهد تیم داشته باشد کوین یامگا به دنبال جدایی قطعی از استقلال انتقال اورنوف به سهمیه زیر ۲۵ سال پرسپولیس تخلف است؟ نارضایتی گاریدو از هافبک پرسپولیس: تو اضافه وزن داری تلاش پرسپولیس و استقلال برای فرار از بازی های فشرده پرسپولیس غریبه با تاکتیک گاریدو گاریدو مهاجم خارجی را به قلی زاده ترجیح می دهد! ستاره پرسپولیس این بازی را هم صبر می کند توافق ناپولی با یونایتد برای خرید مک تامینی نتیجه و ویدئو خلاصه بازی چلسی و ولورهمپتون (۴ شهریور ۱۴۰۳) | آتش‌بازی آبی‌های لندن در جزیره مک‌لارن، مدعی تازه قهرمانی فرمول‌یک پخش زنده بازی رئال مادرید و وایادولید (۴ شهریور ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین قلعه نویی بازهم نورالهی را دعوت نمی‌کند | دعوت رضاییان هم قطعی نیست رضاییان: به زودی جشن قهرمانی می‌گیریم بحران در میلان بالا گرفت خداداد عزیزی: نه ممنوع‌التصویرم، نه پاچه‌خوار! انتقاد پیشکسوتان استقلال از خداداد عزیزی پول، مانع بزرگ انتقال اوسیمن به چلسی
سرخط خبرها

مهدی رحمتی: مشهد منبع استعداد‌های ناب فوتبالی است | همه می‌خواهند مشهد تیم داشته باشد

  • کد خبر: ۲۴۷۲۷۳
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
مهدی رحمتی: مشهد منبع استعداد‌های ناب فوتبالی است | همه می‌خواهند مشهد تیم داشته باشد
سرمربی تیم فوتبال هوادار گفت: من اصلا درک نمی‌کنم چرا شهر مشهد و استان خراسان‌رضوی با این همه امکانات و استعداد، یک تیم فوتبال در لیگ‌برتر ندارد!

به گزارش شهرآرانیوز، هنوز هم زمانی که از پدیده حرف می‌زند، رگ‌های گردنش بیرون می‌زند و نشان می‌دهد تعصبش به تیمی که دیگر از دست رفته، از خیلی‌ها در این شهر بیشتر است. مهدی رحمتی فوتبالش را در مشهد به پایان رساند و مربیگری‌اش را هم در همین شهر آغاز کرد؛ شهری که همیشه از علاقه ویژه به آن می‌گفت و حالا در تاریخ زندگی ورزشی‌اش نقش مهمی دارد. 

پس از تجربه سرمربیگری در شهرخودرو مشهد، نساجی مازندران و آلومینیوم اراک، حالا دروازه‌بان سابق استقلال هدایت تیم هوادار تهران را پذیرفته است. 

تیم او این هفته مهمان تیم ذوب‌آهن اصفهان بود که طی برنامه گیج‌کننده این فصل لیگ در مشهد از این تیم تهرانی میزبانی کرد. بازگشت مهدی رحمتی به ورزشگاه امام‌رضا (ع)، جایی که خاطراتی خوش از آن دارد، یکی از اتفاقات جذاب حاشیه‌ای این بازی بود که بهانه گفت‌وگوی ما با او شد. آنچه در ادامه می‌خوانید، گپ‌وگفتی با او پس از بازی سخت با تیم اصفهانی است.

مشهد منبع استعداد‌های ناب فوتبالی است

دروازه‌بان سابق تیم‌ملی که این روز‌ها در قامت سرمربی تیم فوتبال هوادار در لیگ‌برتر فعال است، در صحبت‌هایش گریزی به استعداد‌های فوتبالی مشهد زد و از نبود تیم لیگ‌برتری برای این شهر تأسف خورد: «من اصلا درک نمی‌کنم چرا شهر مشهد و استان خراسان‌رضوی با این همه امکانات و استعداد، یک تیم فوتبال در لیگ‌برتر ندارد! من هنوز خودم را نماینده‌ای از شهر مشهد می‌دانم که کار مربیگری‌ام را از اینجا شروع کردم. زمان ما یک تیم پدیده بود که پر از بازیکنان مشهدی بود و همیشه چند ستاره را به فوتبال ایران معرفی می‌کرد، اما یک نفر که اصلا معلوم نشد کجای این فوتبال بود، همه‌چیز را خراب کرد. متأسفانه آن موقع هم کسی همراه ما نبود و من اینجا دست‌تن‌ها بودم. در آن زمان فقط شهردار و استاندار در برهه‌های زمانی مختلف حمایت می‌کردند.»

هنوز هم غصه آن روز‌ها را می‌خورم

به اینجا که می‌رسد، صدایش شور می‌گیرد و از غمی که روی دلش مانده است، حرف می‌زند: «وضعیت عجیب‌وغریبی داشتیم. مثلا در بازی با ماشین‌سازی ناظر بازی اجازه ورود به تیم ما نمی‌داد، چون پول برای تست کرونا نداشتیم. یک‌بار دیگر هم در بازی با سایپا تیم ما را به ورزشگاه خانگی خودمان راه ندادند، چون پول اجاره استادیوم را نداده بودیم. همه این اتفاقات در لیگ‌برتر فوتبال ایران رخ داد! غصه می‌خورم که چرا وضعیت فوتبال مشهد این‌طور است. دلم می‌سوزد برای جوانانی که با شور و هیجان سر تمرینات ما می‌آمدند یا چشم می‌کشیدند که آخر هفته برای تماشای مسابقه به ورزشگاه امام‌رضا (ع) بیایند. تازه آن زمان کرونا بود و اوضاع خیلی سخت‌تر از الان بود، اما نشاطی که فوتبال در مشهد ایجاد کرده بود، نظیر نداشت. به‌خدا حیف است. این شور و اشتیاق را چرا کسی نمی‌بیند؟»

همه می‌خواهند مشهد تیم داشته باشد

مهدی رحمتی هنوز هم دلش برای فوتبال مشهد پر می‌زند و می‌گوید از بچگی نوکر امام‌رضا (ع) بوده و رزقش را از این امام همام گرفته است: «هرچه دارم، از نگاه امام رئوف است و دعای مردم. خیلی امیدوارم روزی به مشهد برگردم و اینجا کار کنم. مطمئنم این روز می‌رسد و دوباره جوانان این شهر در ورزشگاه برای تشویق تیم شهرشان حاضر می‌شوند. اگر از لیگ یک یا دو تیمی خریده شود، شاید بتوان کم‌کم روی آن سرمایه‌گذاری کرد و به سطح اول فوتبال کشور برگشت. این صحبت من نیست، همه تیم‌های لیگ‌برتری دوست دارند یک تیم از مشهد در لیگ باشد تا دست‌کم به بهانه مسابقه برای زیارت به اینجا بیایند.»

مشهد شهر دوم من است

کم‌کم به زمان پروازش نزدیک می‌شود و با چند نفری که حالا دور او جمع شده‌اند، عکس یادگاری می‌گیرد. 

جالب اینجاست که بین هواداران فوتبال، چه استقلالی و چه پرسپولیسی، محبوبیت زیادی دارد: «مشهد شهر دوم من است و هر زمان خارج از مسابقات فرصت کنم، حتما سری به اینجا می‌زنم. یک تکه از وجود همه ما اینجا جا مانده است و نمی‌شود دل‌تنگ این شهر و صحن و سرای علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) نشد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->